Sebastien Loeb i Daniel Elena - Svetski reli šampioni 2011
Sebastien Loeb i Daniel Elena, koji su u nedelju ujutru bili spremni da krenu u borbu za pobedu sa Jari-Matti Latvalom, nisu uspeli da odbrane svoju poziciju do samog kraja relija Wales Rally GB 2011. Posada tima Citroën Total World Rally Team, na etapnoj sekciji je udarila u automobil koji je dolazio iz suprotnog smera, i morala da odustane na početku finalnog dana takmičenja. Ovaj incident nije sprečio Citroën Racing, da na podijumu u Cardiffu, slave osmostruke svetske šampione. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, takmičenje su završili na 11. poziciji.
Četvrti dan relija Velika Britanija, sastojao se od šest brzinskih ispita dužine 84 kilometra, koji su obećavali teatralno uzbudljive duele između Latvale i Loeba. Nažalost, Citroën DS3 WRC sa brojem 1 je morao da odustane na etapnoj sekciji, između brzinskih ispita 18 i 19. "Šteta, jer sam želeo da završim borbu sa Jari-Mattijem. Ono što se dogodilo je veoma prosto: bili smo na uskom putu, i naišli smo na automobil na prevoju, gde je veoma loša vidljivost. Španski vozač je pogrešno odreagovao i skrenuo u desno, posle čega smo se sudarili." - objašnjava Sebastien Loeb. "Hladnjak je bio oštećen i mi smo odustali na licu mesta. To je dokaz da reli nije završen, sve dok se ne vratite u park-ferme."
Nakon što je automobil vraćen u servis, tehnički tim je uradio sve što je potrebno, da bi se posada pojavila na podijumu ispred dvorca u Cardiffu. "Nećemo dozvoliti da nam ovaj incident pokvari slavlje." - izjavio je Frédéric Banzet, generalni direktor Citroëna. "Sebastien, Daniel i Citroën Racing su imali izuzetnu sezonu. Deset pobeda na trinaest takmičenja, konstruktorska i vozačka titula, novi rekordi - ceo tim je učinio više nego što je bilo očekivano. Od Švedske do Velike Britanije, WRC nam je pomogao da pokažemo našu Créative Technologie, na četiri kontinenta. Ove pobede i ove titule su nam pomogle, da reli ugradimo malo dublje u gene Citroëna".
"Do sada nismo imali vremena da proslavimo titulu, jer smo bili apsolutno uključeni u reli. Opet smo jutros morali da ustanemo u 04:30, i da se uputimo na brzinske ispite." - dodao je Loeb. "Sada možemo da slavimo sa celim timom. Sve titule su važne i nezaboravne, jer nismo došli do njih na isti način. Ove sezone, sveukupni nivo je bio veoma visok i morali smo da se borimo do poslednjeg relija. Ponosan sam što sam postao takmičarski vozač sa najviše titula, iako ne treba porediti različite grane sporta. Ni pomislio nisam da ću ovo postići, kada sam počinjao moju karijeru!"
Dok su mehaničari Citroën Racinga bili zauzeti vraćanjem Citroëna DS3 WRC sa startnim brojem 1 u “prvobitan oblik”, starnti broj 2 je nastavio da se takmiči kroz Velške šume. Sebastien Ogier je zabeležio tri najbrža vremena u poslednjem danu relija, i završio takmičenje na 11. poziciji. "Prolazeći svakim brzinskim ispitom dva puta, pomoglo nam je da malo bolje shvatimo teškoće ovog relija. Sledeći put kada se budemo takmičili ovde, to će za nas biti veoma korisno. Voleo bih da čestitam Sebastienu i Danielu na njihovim titulama. Još jednom, oni su dokazali da su jednostavno najbolji i da zaista zaslužuju poštovanje." –izjavio je Ogier.
Wales Rally GB 2011 - cilj:
1. J.M. Latvala / M. Antilla (Ford Fiesta RS WRC) 3h27’03.5s
2. M. Ostberg / J. Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +3’42.9s
3. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7’05.0s
Plasman u šampionatu vozača (13/13):
1. S. Loeb 222 boda
2. M. Hirvonen 214 bodova
3. S. Ogier 196 bodova
4. J. Latvala 172 boda
5. P. Solberg 110 bodova
Plasman u šampionatu timova (13/13):
1. Citroën Total World Rally Team 403 boda
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 376 bodova
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 178 bodova
4. Petter Solberg World Rally Team 116 bodova
5. FERM Power Tools World Rally Team 54 boda
VITRO GROUP Marketing